Spännande svar på hästletandet

Lagom hemkommen från Falsterbo satte jag ut en köpesannons på Hästnet. Jag har ju inte mindre än 4 ambitiösa elever som söker ny häst. Nu börjar det droppa in svar.

Det är riktigt intressant. Några av hästarna har vi redan sett på annons, andra finns ute men vi har missat dem och sedan kommer det till några som inte ligger ute på någon officiell annonssida.

En del som hör av sig har fina hästar, men inte vad jag söker just nu, men något riktigt spännande svar har kommit. Så nu ser det ut att bli en skånetripp igen inom kort.

Igår var det skoning för Rutger. Han lyckades trampa av sig en sko häromdagen och då tidigarelade vi skoningen istället för att bara slå på tappskon. Det var bara 10 dagar kvar ändå. Hovslagare Olle hade inte helt lätt att få på skon på den något trasiga hoven. Nu hoppas jag att Rutger inte blir hovöm.

Igår passade jag också på att gå till frisören. Det blev en ny denna gång. Jag har fått tre frisörer som kunder i redovisningsbyrånt, så nu passar jag på att gynna dem.
Det blev en ordentlig genomklippning, lite ny färg i hårbotten och slingor. Jag tycker att det blev riktigt snyggt, fast så välfriserat kommer jag ju inte att få till det själv sedan ☺


Huj vad allvarlig jag ser ut... det här med selfies är inte riktigt min grej 😉

Jag besökte också Röda Korsets butik Kupan och fyndade sista dagen på sommarrean: tre par jeans, ett par shorts och en topp.


Absolut min favoritklädesaffär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE