Stockholm åt stockholmarna

Under veckan som gått har jag jobbat lite på halvfart. Har gjort undan lite bokföring, eftersom jag inte gillar att ha jobb liggande på hög. För mig blir det ett stressmoment som hindrar mig från att njuta av ledighet.

Mina regelbundna elever har jag också gjort tid för. Det är inspirerande att se att så många tränar regelbundet större delen av sommaren.

Ett av mina härliga träningsgäng ☺

Rutger är fortfarande varm i sin hov. Det verkar bli klinikbesök till veckan, suck.
I går gick jag i alla fall ner och tittade på nya ridbanan vid anläggningen. Den blir stor och fin. Riktigt längtar efter att få rida där.


I morse blev det tidig uppstigning för att titta till hästarna och mata stallkatten innan Mia kom och hämtade upp mig hemma vid 8. Nu sitter vi i bilen ett antal timmar, sedan väntar provridning av några hästar. Spännande. Hoppas vi får se nån som faller oss i smaken.

Efter att återigen åkt genom Stockholm på väg söderut kan jag bara säga: Stockholm åt stockholmarna. Bygg en förbifart nu! Vi "lantisar " på väg söderut behöver inte hjälpa till att proppa igen vägarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE