Bling it on!

Nu har jag gjort dagens ridpass och packat ekipaget inför morgondagen. Då åker vi till Sundsvalls Fältrittklubb för debut.


Målsättningen är att lotsa Rutger igenom framridning och program så att han får en bra erfarenhet med sig i bagaget. Rörelserna kan vi på träning, men vi åker inte ut denna första gång med några som helst ambitioner på placering.

Jag konstaterade när jag tog fram mitt mycket dammiga tävlingsskåp att det var ett tag sedan jag var ute. Alla rutiner känns välbekanta, men lite ringrostig är jag allt. Senast jag tävlade var med Amo Mak i juni 2012...

Har tagit fram det fina tränset som jag egentligen köpte till Conny och köpt en fin ny flughuva. Konstaterar med viss munterhet att jag som tidigare varit relativt bling-fri nu har bling på det mesta... Hjälmen, pannbandet, huvan, hjälmen och schabraket. Dessutom i håret och i öronen. Oj oj, hur gick det till? När f-n blir gammal blir han religiös...

Nåt annat som inte saknar bling är prinsbröllopet på TV. Jag är måttligt intresserad men min sambo knäppte på så...och många hästar får jag ju se i alla fall :-) Kan inte låta bli att tänka på hur stel i ansiktet Sofia måste vara i kväll. En hel dag med detta leende... Fin är hon i vart fall, och hedervärt att kungabarnen alla verkar ha valt äkta hälft efter hjärtat och inte efter status.

Hoppas Stockholm är fullt av nyfikna turister med spenderbyxorna på. Prinsar och prinsessor röner ju en viss uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till! :)

Svar: Tack!
ingridnystrom.blogg.se

2015-06-13 @ 22:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE