Debuten gjord

Oj, längesedan jag uppdaterade bloggen ser jag.

Tävlingen i Sundsvall gick bra. Jag lastade ensam hemma på morgonen och körde till SFRK där Moa var snäll och mötte upp mig. Skönt att inte behöva lasta ur, hålla i och göra iordning alldeles själv på första tävlingen.

Rutger skötte sig exemplariskt när vi kom fram och var hur snäll som helst på framridningen. Inne på banan var han lite spänd. Domarkurerna och bokstäverna med blomsterarrangemang var lite spännande, men inte värre än att han snällt gick nära staketet. Spänningar i kroppen gör det ju lite svårare att få register i gången och i första travökningen slog han om till galopp. Jag tror det aldrig hänt förut... I första fattningen låg han inte tillräckligt framför skänkeln och tog inte hjälpen, så när jag knackade till blev han lite överraskad och sprattlade lite.

Jag är i alla fall riktigt nöjd med honom. Vi slutade på 67,5 % i femåringarnas finalprogram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE