Med gråten i halsen

I dag är det en ovanligt tung dag.
 
Jag har varit på återbesök hos veterinären med Conny. Han har nu stått i två år, undantaget ett kortare igångsättningsförsök i höstas. Efter operationer, behandlingar och lång vila kan vi bara konstatera att han inte är bättre, snarare tvärtom. Veterinären tyckte att jag varit uthållig, men nu ger vi upp.
 
Det är bara att konstatera med gråten i halsen att min älskade, vackra och snälla första egna uppfödning kommer att få lämna jordelivet alltför tidigt.
 
För er som inte hängt med sedan tidigare är det ett yttre trauma som orsakat en skada som vi tyvärr inte kommer tillrätta med.
 
På treårstestet där han fick diplom (foto Kim C Lundin)
 
Sommaren 2014
 
Pytteliten
 
Liten Conny i hagen med mamma Cloé
 
Tjoho morsan, häng med om du kan!
 
Fyraåring
 
Tre år
 
En dag färsk
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE