Årsmöte med förhinder

Fredag kväll åkte jag till Söråkers Herrgård med Mittsvenska Ridsportförbundet. Vi plockade först upp allt som skulle vara på plats inför styrelsemöte och årsmöte, sedan åt vi i restaurangen.

Började med nåt gott bröd med gubbröra, sedan helstekt oxfilé och rotsaker och som avslutning pannacotta med hjortron. Jag köpte även deras förslag på "vinpaket", så jag fick goda och passande viner till.

Sedan hade vi möte och höll på ända till mitt i natten...

Visst har man gjort flaggan lite mysko? Om jag fått välja hade Mittsvenska stått på en rad och Ridsportförbundet på en...


På lördagen var det ridsportforum på förmiddagen. Anders Mellberg var på plats och presenterade. Ärligt talat vet jag inte om jag blev så mycket klokare för det, men det var i alla fall trevligt.

Mittsvenska Ridsportförbundets årsmöte startade efter lunch och det gick inte riktigt som årsmöten brukar. Just nu är det många upprörda känslor över styrelsens förslag till avgifter. Årsmötet ansåg att mötet inte var behörigt kallat (alla handlingar var inte utskickade i tid) så efter votering fick mötet avbrytas och kommer att återupptas om cirka en månad.

Jag kommer inte att stå till förfogande för omval, så jag hade ju som räknat med att mitt uppdrag skulle vara slut nu. Oops!
Den fina buketter som jag skulle avtackas med fick jag ändå ta med mig hem. Jag vet inte om jag kommer att ha möjlighet att delta på det kommande årsmötet.



Eftersom vi blev klara så tidigt hann jag hem och rida Rutger. Han var piggelin, så det var nog bra att han fick röra på sig lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE