Domarkurs på Segersta och Mello i Sandviken

I går kväll åkte jag ner till Sandviken för att i dag fara vidare till Segersta och repetitionskurs för MsvB-domare.

Kursen var både trevlig och intressant. Segersta är ett riktigt bra ställe att kursa på och vi fick se många nyttiga rörelser och program, så nu är jag peppad inför stundande tävlingssäsong.



På väg hem kunde jag inte låta bli att stanna till i "cocosbollsrondellen" och handla en kartong. Bilen svängde liksom in av sig själv... ;-)



Tillbaka i Sandviken tog jag en sväng förbi Högbo Ridklubb, men kunde konstatera att det var tämligen lite snurr på verksamheten sådär på lördagkvällen. En ryttare tränade i manegen och tre själar var i stallet. Gissar att alla andra var på bandyfinal eller laddade inför Mello. Det är första gången jag kommer till HRK och inte känner igen nån... men det kanske inte är så märkligt, det börjar ju bli ett tag sedan jag flyttade från stan (... räknar... ojoj ... )

Tillbringade således resten av kvällen tillsammans med mamsen och pappsen och såg Mellofinalen. Vann rätt låt? Det kanske visar sig såsmåningom - men i kväll var ju Filippa Bark faktiskt rolig :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE