Ingen förbättring för Conny

I förmiddags fick Conny nya skor. Jag passade också på att ta med honom bort till ridhuset för att få se honom trava lite. Deprimerande :-( Han rör sig inte rent. I vänster varv ser han så himla fin ut, men i höger niger han.


Nu är det bara att ta sig i kragen och se till att få honom utdömd :-( Tyvärr är jag ju inte så road av att ha en fin häst i hagen.


Sedan blev det ett ridpass på Rutger. Han har varit fin i två dagar nu. I går red jag bara knappa 20 minuter i skritt och galopp, då var han ovanligt lugn. I dag var han lite mer "på" men utan att vara särskilt spänd för det.


Det svåra med Rutger upplever jag är att hitta avspändheten. Han blir lätt lite spänd i skallen och musklerna släpper då inte helt igenom rörelsen, även om han för det mesta ändå är en good-guy och inte busar iväg. Jag vill gärna hitta det där läget när man jobbar ihop i harmoni. Jag tror att man först behöver vara stabil där för att sedan kunna lägga på ett tryck som blir positivt.

Rutger-hinkmördaren har i alla fall ännu inte lekt sönder sin ThermoBar. Det är jag mycket tacksam för. Bättre grej får man leta efter. Det är så skönt att veta att det alltid finns tinat vatten i hagen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad tråkigt, hoppas han blir bättre snart!

2015-03-18 @ 15:45:30
URL: http://https://resaelivet.wordpress.com/
Postat av: Anna

Fy vad tråkigt med Conny! Men man har inte så mycket av en valack som är trasig och inte blir hel :(

Min häst har typ gnagat av massor från sin Thermobar, inklusive kablarna (som inte var ikopplade) men det går bättre nu när jag byggt in den, typ som du har! Det funkar faktiskt ganska bra utan ström om man har lock så det är skönt!

2015-03-21 @ 10:10:39
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE