Klistra fast tränset?

Åkte till stallet hyfsat tidigt på lördagförmiddagen för att rida. Det har varit lite mycket att göra den här veckan, men jag har ändå varit in till ridhuset två dagar. Rutger har inte känts så bra utan varit lite spänd hela tiden, så idag såg jag fram emot att få rida utan att byggjobbarna är på plats och stökar.


Tyvärr blev jag blåst på det. De körde maskin och spikade i plåt och grejade. Rutger var jättespänd och jag fick ett riktigt "skitpass" där hela ridpasset fick gå ut på att trava runt på en större volt utan att krypa ur skinnet. Irriterande. Visserligen vill jag att anläggningen ska bli klar men jag önskar att de kunde avisera när de skall vara där och jobba på helgerna.

Passet avslutades med att Rutger lyckades krypa ur tränset, nu är det andra gången det händer. Jag fattar inte hur han lyckas. Först ruskar han till ordentligt på hvudet och sedan knycker han till och rycker bakåt. Tränset är väl avpassat och har suttit alldeles utmärkt på flera hästar innan. Ingen av mina hästar har lyckats med detta konststycke innan. Någon som har tips på träns som sitter som klistrat ? :-D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE