Solförmörkelse och rockande sockor

Torsdag morgon hade jag stallet. Släppte ut, fodrade och mockade och fixade iordning åt Rutger. Insåg att det skulle bli tajt med tid för att hinna rida, så det fick bli en vilodag. For iväg och pysslade lite med Conny och begav mig sedan hem för en telefonträff med min coach.


Resten av dagen gjorde jag löneberedningar och bokslut. Löner är tacksamt, för alla blir ju glada när den kommer ☺


På kvällen hade jag tre omväxlande lektioner på ridskolan. Ett pass markarbete, ett pass hoppning och ett pass dressyr. Eleverna var riktigt duktiga!

I morse började jag med att hänga på "rocka sockorna"

Olika sockor är inget ovanligt för min del, men i dag fick jag sällskap av många... Kände mig nästan "normal" om det nu existerar...


Rutger kändes bra idag trots att han vilade i går och trots att det var väldigt stökigt utanför ridhuset ett tag. Hjärtslagen syndes i bringan så hårt slog det vid ett tillfälle, men ändå sprang han inte iväg och han kunde komma tillbaka till avspänt arbete. Duktigt! Jag har börjat introducera bakdelsvändning, och idag fick vi till en helt okej vändning till vänster. Till höger är det svårare. Han börjar också fatta det där med ryggning, även om jag aldrig tar mer än ett par steg.

Väl tillbaka i stallet hade jag sån tur att Karin påminde mig om att komma ut och titta på solförmörkelsen.





Kvällen avslutades med god middag och möte på Söråkers Herrgård. I morgon väntar en heldag med Mittsvenska Ridsportförbundet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE