Feelgood-film med Röda Korset

I går var jag på bio mitt på dagen. Röda Korset visade "Trevligt folk" av Filip och Fredrik. Filmen är en dokumentär som följer ett gäng Somalier som bor i Borlänge och siktar på att ta ett landslag till bandy-VM.


Det är bara det att de inte kan åka skridskor...

En helt galen, härlig och underbar idé av ett gäng engagerade och beundransvärda människor! Och en riktigt bra film!





Jag kan inte heller åka skridskor och känner igen mig totalt när de ska träna på inlines. Jag har testat -en gång! Även detta i Borlänge faktiskt, och även jag med en bandykille outtröttligt påhejande :-D

På väg hem passerade jag Kupan och fyndade inte mindre än tre par splitternya skor. Ett par beige Vagabond, ett par Mexx i rosa ton och ett par i guld. I morgon går jag på Företagsgalan i gyllene skor ;-)


I kväll blev två av mina lektioner på HRK inställda, så då hann jag byta färg på håret istället. Nu är det tredje nyansen med lite rött i. Denna gång lite mörkare.

Motstod frestelsen att köpa en fin klänning hos Karin Åberg. Planerar att gå i en grå spetsklänning som jag bara använt en gång tidigare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE