Helg på Näset

Veckan har som vanligt gått fort. Jag har jobbat med de sista boksluten och är troligen helt klar till veckan. Eftersom det är momsdeklaration senast på tisdag har det även varit lite momsrapporter att göra.

Jag har också hunnit träffa några nya kunder. Hela tre nya, av varierande storlek, har det blivit under veckan.

Jag är verkligen glad och tacksam över mina nöjda kunder som sprider ordet. Det är den allra bästa reklam man kan få.

Helgen tillbringar jag på vackra Näset.
Roligt att klubben, som själva betraktar sig som hoppklubb, ordnar så bra dressyrtävlingar varje år.


I går var det ponnyerna som sprang fint. Tänk så fina och duktiga barn och ungdomar vi har i sporten!

I dag är det stora hästarnas tur. Jag har överdomaruppdrag före lunch eftersom det är lagtävlan och på eftermiddagen dömer jag.

Rutger vilar idag eftersom jag inte hinner rida. I går trimmade jag på morgonen. Han kändes helt o.k. Jag har jobbat på att rida igång och upp honom ett snäpp till. Det känns som om vi är på rätt väg, även om det spricker emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE