Vila får jag göra sen

Det har inte varit många lugna stunder de senaste dagarna.

I lördags var jag på Hudiksvalls Rid- och ponnyklubb och dömde dressyr. Kul att komma till Hudik, det var ett tag sedan jag var där. Jag fick både träffa trevliga vänner och döma fina ekipage. I första klas sen var det väldigt många hästar som var tittiga och spända så betygen kanske inte blev så höga trots gott grundmaterial.


I Hudik kan de även konsten att skämma bort en domare. Allt man kunde behöva fanns på plats när jag kom: godis, frukt, kaffe, tävlingsreglemente och visselpipa
:-)

I söndags hade jag ett par lektioner och red Rutger. Han var fortfarande inte riktigt sig själv utan hoppade omkring och höll på när jag kom in i ridhuset innan jag satt upp. Däremot höll han sig snällt i skinnet när jag red, om än något spänd.

På måndagen blev det ett förmiddagspass i ridhuset. Mia har kommit hem från skåne så jag passade på att be henne titta lite på oss. Det var inte utan att jag var lite orolig för hur tufft hon skulle köra med oss och hur hårt domen skulle falla. Hon har ju sett massor av väldigt bra hästar och rutinerade ryttare i skåne.

Svettiga blev vi i alla fall och precis som jag misstänkte ville hon ha lite till av allt. "Han är ju fem" -med andra ord han är stor nu ;-) Det var roligt i alla fall och dessutom var han lugn redan från början idag. Jääj!

Resten av dagen var jag hos kunder och jobbade med bokföring och deklarationer. Nu har i alla fall de flesta deklarerat.

Kvällen avslutades med mina roliga måndagsgrupper på HRK. Hästarna på ridskolan börjar känna sig lite mer hemma i den tillfälliga uppstallningen där de nu stått en vecka, så eleverna hade betydligt lättare att ta hand om dem före och efter ridningen. Förra måndagen var det premiär i gäststallet, så då var det lite oroligt.

I går, tisdag fick Rutger för första gången hoppa med ryttare på ryggen. Duktiga Anna kom och hjälpte mig med det (jag hoppar inte själv) Rutger skötte sig bra, fast nån hoppkanon är han väl inte... Dressyrstammen slår igenom ;-)
Tyvärr inga bilder, jag försökte, men mobilkameran är inte bra nog.

Var sedan på Mittnätverket Vendelas lunchträff. Det är alltid trevligt. Denna gång var vi inte så många, men det var två nya. Kul!

På eftermiddagen började jag med träning i Sundsvall, åkte sedan till ridhuset i Svedje och avslutade strax efter 22 i ridhuset i Helgum.

Hann också träffa en ny kund, delta i ett telefonmöte och prata lite hundförsäkring mellan varven...
Hoppla!

I morgon blir det vila för Rutger och bokföring för mig.


Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin bild

2015-05-06 @ 08:54:10
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE