Halloween på RÖJ

Jag har haft en fulkspikad helg.

I lördags dömde jag ryttarmärkestagning på Ridklubben Östjämten, därefter hade jag träning. Kvällen avslutades med en clinic om rörelser -hur de utförs och bedöms. Tyvärr hade uppslutningen på kvällen kunnat vara bättre. Jag tror det var lite tufft att lägga det en lördagkväll när det dessutom var Allhelgona. 
På söndagsmorgonen hade jag stallet och passade på att rida tidigt. 

Jag behöver byta sadel till Rutger och har testat en hel hög men inte kommit i närheten av nåt som ligger bra. Passade nu på att prova Romeos och till min förvåning låg den bra. Dessutom sitter jag bekvämt i den. Inte riktigt vad jag hade önskat för jag hade inte planerat att köpa en så pass dyr sadel. 
Till veckan ska jag testa en sadel till, håller tummarna för att den ligger bra, den är i lite mer realistisk prisklass...

På söndageftermiddagen hade jag Grönt Kort för tävlingsryttare. Det är ett flitigt gäng som kämpar på med att lära sig hur tävlingsreglementet fungerar. Inte jättelätt när allt är nytt.

Blev så ledsen igår när jag hörde att en av mina vänner fått sin katt ihjälkörd. Precis som i Nemos fall brydde sig inte föraren om att stanna. Hur kan man?
Huset är tomt utan katt... men den här månaden kommer såsmåningom Torsten att flytta in hos oss.


Kommentarer
Postat av: Kattis

<3

2015-11-06 @ 19:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE