Liv och rörelse i huset

I söndags hämtade jag äntligen hem lilla katten Torsten.
 
 
Han är nu 12 veckor och söt som få. Huset blev plötsligt fullt av liv och rörelse. Det är bus och sov om vart annat som gäller. Under veckan har jag försökt jobba hemifrån så mycket som möjligt för att han inte ska behöva vara ensam mer än kortare stunder.
 
Eller jobba och jobba... det blir betydligt mindre gjort än vanligt. Ibland bestämmer Torsten att det är lekpaus, eller sovpaus mitt i pappershögen ;-)
 
 
Han är väldigt social, väldigt kelsjuk och har, än så länge, inte haft sönder något de stunder han varit ensam hemma.
 
 
 
 
I måndags gick det äntligen att få på skor på Rutger. Det känns väl tajmat, för i morse var det isgata. Han har gått barfota ända sedan betet, men nu hade hoven repat sig bra. Inget trasigt längre. Hurra! Hoppas nu han behåller skorna på så det inte börjar strula igen.
 
Ridmässigt går det framåt. Sakta men säkert närmar jag mig nästa steg: det känns som om det är dags för bytena nu snart... Hoppas kunna boka en träningssejour hos Mattias så jag får lite "hjälp på traven".
 
Såhär trött blir man efter ett pass i ridhuset. Då är det mysigt med lite gos. 
 

Kommentarer
Postat av: Maria-Thérèse

Guud så söt! Får nästan vara glad att jag inte har en katt - vore svårt att få något gjort med något så gulligt i närheten!

Svar: ☺Han är ljuvlig!
ingridnystrom.blogg.se

2016-02-05 @ 12:34:24
URL: http://www.afiori.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE