Amaroneweekend på HK Hotellet

I helgen har jag roat mig med lite annat än häst för omväxlings skull.

Jag och Kenneth har varit på Amaroneprovning på Höga Kusten Hotellet. En present jag fick när jag fyllde år i vintras. Det var riktigt bra och intressant, med test av fyra viner från dryga hundralappen och upp till 750.



Efter vinprovningen var det god middag. Kenneth och jag bokade ett vinpaket för att få testa ytterligare ett Amaronevin som skulle passa till maten.
Jag som är så lättpåverkad kände av vinet efter provningen och önskade nästan att jag valt vatten till maten... Gott var det i alla fall, men jag lämnade en del. Gillar inte känslan av att vara onykter...

Vi hann även med en guidad tur in i förankringsrummet till Höga Kustenbrons kablar.




Söndag eftermiddag red jag ett pass i lilla ridhuset. Rutger kändes riktigt fin. Jag kände lite på den förvända galoppen, första gången sedan han kom igång igen och vi hittade riktigt bra balans. Linjen ur MsvC:1 kändes lättare än innan vilan. Nu skulle jag gärna vilja tävla...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE