Är ett hem fullständigt utan katt?

Under veckan har jag jobbat vidare med igångsättningen av Rutger. Mia och jag har ridit tillsammans ett par morgnar. Det är praktiskt, förutom att man får sällskap hinner man kasta ett öga och tipsa varandra lite. Jag har galopperat ett par gånger och känner att jag lätt blir en aning otålig om det inte känns jättebra direkt...

Helgen har gått i dressyrdomeriets tecken igen. Denna helg ponnydressyrtävling med elitlag i Hudiksvall. Fina ponnyer! Överlag märker man dock att det är många som har svårt att rida riktigt bra skolor även på denna nivå.



Riktigt lyxigt fick vi domare bo: på hotell Statt. Eftersom jag inte dömde första klassen fick jag dessutom tid till en rejäl hotellfrukost.


Funderar för närvarande på om man kan ha ett hem utan katt..? Det är väldigt tomt. Samtidigt känner jag mig osäker på om jag vill uppleva oron över en kattunge. Jag kommer att rädd att nåt ska hända den. Världen är stor och livet farligt för de små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE