På omvägar

I går fick jag mig en bilresa som heter duga... Jag skulle till Söderhamn för att döma dressyr. I normalfallet beräknar jag alltid extremt gott om tid för resan eftersom det skulle vara en fasa om det händer något efter vägen. Jag vill verkligen inte att det drabbar tävlingsarrangören.

Jag lämnade jag Härnösand med vad jag trodde ca 45 minuter till godo. Det var bara det att i höjd med Jättendal var E4 avstängd så att vi lotsades en lång omväg via Bergsjö, Vattlång och några andra småorter som jag inte ens känner till.

Eftersom det var ganska mycket trafik gick det sakta och det var inte läge att köra om. Det var bara att snällt ligga kvar och krypa bakom. När jag väl kom ut på E4 igen vid Hudiksvall var det bara att trycka på så mycket jag vågade (vill varken mista körkortet eller livet...)

Så för första, och förhoppningsvis sista, gången i mitt liv har man varit tvungen att skjuta upp starten av en klass på grund av att jag, domaren, inte var på plats. Jag sladdade in på parkeringen och sprang till domarbilen ca 15 min försenad, en fullkomligt gräslig känsla. Av stressen fick jag hicka så hela första klassen hickade jag sedan...

Arrangören och ryttarna verkade dock ta den uppkomna situationen med humöret i behåll. Tack för det!

Tack också för alla trevliga ritter jag bjöds på under dagen :-)








Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag såg en bubbla här på bloggen för några år sedan. Finns den kvar? Ring mig gärna isåfall på 0735759452. Mvh max

2015-09-15 @ 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE