Rutger -som ett par ingådda skor

Livet snurrar på i full fart och ibland hinner jag inte inse att det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen.

Förra helgen var jag i Njurunda och dömde. Ponny på lördagen och häst på söndagen. Som vanligt på NRF trevliga tävlingar, men inte så väldigt många starter. Detta verkar tyvärr vara ett problem hos många av arrangörerna av dressyrtävlingar just nu. Hoppas det är tillfälligt.

Under veckan har jag haft fullbokat, såväl träningar som ekonomiuppdrag.

I onsdags skaffade jag mig rejäl träningsvärk genom att rida en elevhäst. Huga vad jag har tappat i ork att rida de där hästarna som rör sig stort och överallt. När man sätter sig på sin egen häst sedan känns det lite som att kliva i ett par väl ingådda skor.

Fredagen tillbringade jag hos en ny kund som precis startat sin verksamhet. Alltid spännande med nya system och kopplingar som skall läras in och fungera...

Den här helgen dömde jag i Östersund. Oturligt nog har det regnat och blåst hela helgen. Underlaget höll dock undan allt vatten och ryttarna fann sig i omständigheterna och kämpade väl i busvädret. Visst märktes det att en del av hästarna blev lite spända, men ändå inga större bekymmer.

Natten fick jag tillbringa i mysiga "Grindvaktarstugan". Jag köpte med mat och en kaka, slog mig ner framför TVn och slappade och somnade som en klubbad säl...




På söndagskvällen gjorde Mia och jag sällskap till ridhuset. Jag har börjat trava lite smått på Rutger och i går fick jag en riktigt bra känsla.

På slutet skulle jag filma Mia lite så att hon fick se hur fin hennes häst såg ut, men hennes telefon ville inte alls komma överens med mig så hon fick ingen film att titta på.

Den här veckan är också fullbokad och nästa helg är jag på domaruppdrag i Hudiksvall. Hoppas få se många fina ponnyer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE