Ännu en dag på tävlingsplats

Liksom igår har jag varit i Sundsvall på dressyr. Coach, hästskötare och sällskapsdam -allt i ett 😃

Flera av mina elever har haft ett jättebra meeting. Ellen vann sin Lätt A-klass även i dag och Moa var tvåa. Kul! 

Romeo är ju ännu så pass orutinerad så Mia behöver ha med sig hjälp med lastning och promenerande. Lastningen har gått riktigt bra och ridningen likaså. 

I går blev Romeo rädd i ena hörnet i början av programmet men Mia lotsade säkert runt honom så han slappnade av mer och mer. Galoppprogrammet var riktigt bra och bytesserien rak och fin -det såg hur enkelt ut som helst. ( Mia är en hejare på att rida serier...) 
Idag var han inte rädd längre, men blev lite matt. En prydlig ritt gav 65% och en fjärdeprisrosett. 

Torsten njuter av att det börjar bli vår. Han har nu lärt sig hur kattluckan fungerar så nu är han ute och röjer på nätterna. Då sover man sedan större delen av dagen ☺

Herr bäver är mysigt sovsällskap ( och däremellan försöker Torsten döda honom...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE