Glada Hudik

I går var jag med Mia och Romeo i Hudiksvall på tävling. Förra starten, i Härnösand, var Romeo väldigt spänd på framridningen men denna gång skötte han sig utmärkt. Han skötte sig också bra på banan. En aning försiktigt, med ännu mer avspändhet kommer det att gå att lägga på ännu lite till tryck och få mer spänst. 

Han var rund och fin i formen och Mia visar ju alltid sina hästar mjukt och trevligt. Två missar i programmet räckte ändå till en säker seger på dryga 66%. Personbästa för Mia med Romeo i MsvB.


Skönt även att han stod relativt stilla på transporten. Han har trampat lite oroligt tidigare. 

Som vanligt trevligt att komma till Hudik med trevliga funktionärer och välordnade tävlingar, och förstås extra kul när det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE