Ny häst, av lite annan sort...

Nu är det alldeles för länge sedan du bloggade Ingrid, sa en av mina vänner. Det är nog tur att jag blir lite pushad emellanåt 😉

Jag tycker det är mycket svårare att hitta intressanta saker att skriva när jag inte har hästen hemma. 

Rutger är alltså kvar nere hos Mattias. Det blev ganska stökigt när han skulle börja med bytena, så jag har gjort valet att han får vara kvar tills det lugnat ner sig. Jag gillar ju inte bus och att behöva hålla i mig... 

Såhär i backspegeln är jag tacksam att jag inte började med bytena själv. En del av er kanske minns att Amo hade riktigt svårt att lära sig byta åt ena hållet. Hade jag nu börjat med Rutger själv och fått de här problemen tror jag att självförtroendet hade fått sig en ordentlig knäck. Då hade jag nog dragit slutsatsen att det berodde på mig.

Nu ser det i alla fall ut som om jag skall åka ner i slutet av månaden. Det ska bli roligt!

Idag har jag hämtat hem mitt livs mest ekonomiska häst. Den är liten i maten och behöver varken skor eller vaccinationer. Huruvida det går att försäkra den i Sveland är jag osäker på... 😀


Jag har velat ha en sån här sedan första gången jag såg en - och nu äntligen! 
Den skall så småningom få pryda mitt nya kontor. Nu har den tillfällig stallplats på prishyllan i hallen.

Visst är den fräsig?!
Konstnären som gjort den heter Sigrid Westerholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE