På en pall i hörnet trivs jag bra

Satt hela dagen i går på tåget. Helt utan förseningar denna gång! Kom fram till Lund tjugo i sju och promenerade för att hämta hyrbilen. Började förstås med att gå fel, men upptäckte mitt misstag ganska snart. Det var mindre långt än vad jag mindes trots att jag gick för långt.  Sista biten var dock lite mindre bekväm, jag fick nämligen rejäla blåsor under fötterna. Tycker ändå att jag hade bekväma skor, men tydligen inte tillräckligt...

Installerade mig i rummet som kallas "Kyffet" (låter sämre än vad det är) i ridhuset och gick till stallet och gosade lite med Rutger. Han hade mat och var sådär måttligt intresserad av att matte kom...


"Kyffet"inifrån: Jag har bästa utsikten-rätt ut i manegen så ingen kan börja rida på morgonen utan att jag märker det ☺
(Det är bra utsikt åt andra sidan med, ut över ån.)

Idag har jag suttit i ridhuset mest hela dagen och tittat på ridning. Många hästar blir det på en dag. Genomsnittshästar, fina hästar och jättefina hästar! 

I kväll red Mattias Rutger. Det är fortfarande ganska stökigt i bytena, eller egentligen har han inte så svårt att byta, men det blir okontrollerat efteråt. Men det tar sig. Det känns tryggt att det är Mattias som sitter i sadeln.

I morgon ska jag rida på min fina lilla häst. Tjoho tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE