Vilse i pannkakan

Dagen började inte riktigt som jag tänkte mig. Eftersom det inte gick att hyra en billig bil på Statoil hela veckan, skulle jag idag in till Lund och byta bil. 

För att missa så lite som möjligt av vad som händer i ridhuset begav jag mig iväg direkt efter frukost. Jag lämnade av helgbilen på Statoil och ställde in GPSen på adressen till Rent a wreck. 35 minuter-smidigt då brukar det ta något mindre. 

Första bekymret kom efter 10 minuter, två små avtagsvägar nästan åt samma håll, lite som ett V. Jag valde den vänstra. Kom snart fram till en vändplan och några blå containers. Okej, fel väg tänkte jag. Vände och tog den andra. Efter 30 min insåg jag att den tog mig i en loop runt. Efter ytterligare 30 min gav jag upp och ringde taxi... då var jag helt tokigt ute.


Såhär fin är i alla fall Knästorps Kyrka, där taxin fick hämta den vilsna 😂

Som bonus fick jag sv taxichauffören tips på en bättre GPS att gå och cykla efter.

På Rent a wreck tyckte den trevliga kvinnan i receptionen nog lite synd om mig, för jag fick bra rabatt på bilen.

Bekvämt att ha tillgång till bil hela veckan.


Två och en halv timme senare har jag i alla fall landat på min pall i hörnet igen 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE