Mot Lofoten

Veckan som gick har varit fullspäckad med jobb. Eftersom momsdeklarationerna skulle vara inne under onsdagen och många företagare var lite senare än vanligt in med underlagen ( egenföretagare kan behöva nån dags semester emellanåt de med ) så jobbade jag med dessa in i det sista. 

Sedan var det bara att ta tag i löneberedningarna, nån dag tidigare än vanligt eftersom jag åker bort på jobb.

Jag har ändå hunnit rida enligt plan. Rutger har fått gå dressyrpass på tisdagen och torsdagen. Dessa dagar har jag lagt lite extra på att träna halter, att han skall ställa upp jämnt men också ha tålamod att stå kvar. Det är lättare på träning än på tävling kan jag säga 😉

Galoppen har känts riktigt bra. Fattningarna från skritt sitter som en smäck, dessa har jag också fått bra poäng på vid tävling. Han börjar bli allt starkare och följer härligt med i förändringar av tempot och jag får en känsla av alltmer uppförsbacke.

Inför nästa tävling har jag investerat i en ny tävlingstopp. Jag har också beställt ett par nya ridstövlar, såna som jag provade i Falsterbo men snålade ur på... Lagningen på mina gamla höll inte, tyvärr.


I går kväll klev jag på natttåget mot Narvik, Lofoten och träningar väntar. 


Lämnar regnet i Härnösand för ett tag...

Kommentarer
Postat av: Ulrika Dahlberg

Oh my God så snygg tävlingstopp! Har du någon mer tävling bokad framöver i närheten så man kan koma och hejja ?

Jag har också köpt nya ridstövlar. Mina har jag tröttnat på att laga.

2016-08-19 @ 16:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE