Norge

Är nu framme i Narvik efter en natt och en halv dag på tåget. 

Promenerade den korta sträckan från tågstationen, som var nymålad, uppiffad och knallgul sedan senast jag var här, och till busstationen. Skönt att få röra lite på sig. Hann handla lite fika också. Jag misslyckades tyvärr med att äta lunch på tåget eftersom de precis stängde bistron när jag kom dit.

Funderar på varför jag lämnade shorts och sandaler hemma. Här är varmt och skönt.
Och jo, det är snö i bakgrunden. 

Förra resan hade jag problem med att bankkortet krånglade på bussen. Idag funkade det nya kortet utan mankemang. Beror det på "märket" månne? 😉


Nu väntar några timmar på Lofotenekspressen innan jag är framme i Leknes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE