Tävling med och utan bommar

Jag kom hem från Noliamässan sen torsdag kväll. Fredag morgon kopplade jag på trailern och åkte ut till Anna, plockade upp Rutger och körde honom till Timrå Hästsportförening där han fick gå en klass med Anna. 

Han skötte sig bra och de var så fina. Även om han fick lite fel så såg det mycket stabilare ut än första gången. Jag är jättenöjd. Man måste ju komma ihåg att han inte är särskilt mycket hopptränad.


På lördagen gjorde jag ett lätt pass i ridhuset och red igenom LättA:3 programmet inför söndagens tävling. Rutger kändes fin och på hugget.

På söndagen blev det tidig uppstigning. Klockan sex lastade vi och åkte till Örnsköldsviks Ryttarklubb. I första klassen MsvC:1 hade jag en ganska bra känsla på banan, bättre än förra helgen. Tyvärr hade vi två tekniska missar men den bättre grunden betalade sig såpass att vi vann klassen på dryga 67%.

Eftersom vi bara red en dag hade jag för ovanlighetens skull anmält till två klasser. Så jag red även en LättA:3. Bra känsla även där. Jag måste dock jobba lite på halterna så han inte blir så ivrig att ge sig iväg. Positivt den här helgen är att nu kunde vi rygga även inne på banan ☺ Med dryga 69% kom vi trea.


Vi ingick även i lag i MsvC tillsammans med Marie Broman från Övik. Där knep vi andraplatsen. 


Jag är fantastiskt glad över min häst som sköter sig så bra! 
Stort tack till Mia som följde med och hjälpte till!


I går gjorde jag första arbetsdagen i mitt nya kontor. Ännu är det inte klart men arbetshörnan är iordningställd. Härligt med så gott om plats!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE