Ute i blåsväder

Det blåste riktigt ordentligt när jag åkte till Ridklubben Östjämten. På radion bad man folk att inte ge sig ut på vägarna och på flera ställen hade träd rasat invid eller över körbanan.
Såhär såg det ut när jag kom fram:



I bilen lyssnade jag på ett kulturprogram på P1. Låter kanske inte så spännande men det var ett riktigt intressant program om David Bowie. Stora delar av min ungdom passerade revy under en timme...

Trots att det knakade ordentligt i ridhuset jobbade hästar och ryttare på bra utan att bekommas särskilt av yttre omständigheter. 

Det har inte blivit så mycket ridning för mig den här veckan. I tisdags morse var jag tidigt i stallet, taggad för ridning efter flera dagar på resande fot. Vad händer... jo Rutger har ett sår, inte särskilt stort, på höger framkota. Svullen förstås och känslig som han är naturligtvis halt. Blä! 


Igår var det i alla fall bättre så jag joggade lite lätt. I dag red jag ett kortare pass i lilla manegen. Oj så det blåste! Han kändes i alla fall riktigt fin ☺. 

Jag kan äntligen sitta ordentligt också. Har till slut hittat en sadel som passar såväl mig som hästen. Det blev en gammal billig grådaskig Morris & Nolan. Efter att ha gett den några omgångar med putsattiraljerna ser den plötsligt mycket bättre ut... En bonus är att det blev pengar kvar av "sadelpotten", pengar som jag nu kan lägga till för vinterns träningar. 


Flera intressenter fanns på min dressyrsadel (En skön, vid Edinburgh som jag aldrig bytt ut om den passat Rutger bättre.) så den är redan såld.

Kvällen avslutades med att lappa och laga hage. I stormen hade två träd i skogsbrynet gett upp och lagt sig in över tråden. Jag orkade förstås inte flytta bort träden så jag fick dra om tråden. 
Finemang sa Poppe och gick dit och åt direkt -mer mat!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE