Första Advent

Började morgonen med att konstatera att den böld som upptäcktes på katten under gårdagen hade öppnat sig och varade. Bra att den gått upp, men det är minsann inte så lätt att klippa bort hår och tvätta rent på en slingrande katt. Under lördagskvällen fick jag ett par klor i armen...  
 
Åkte sedan till stallet och ordnade med utsläpp, fodring och mockning. När allt var klart åkte jag hem och åt en smaskig frukost: risgrynsgröt, te och skinkmacka. Tänk att det smakar så bra när man varit i stallet 😄.
 
Kenneth åkte iväg för att fiska, så jag fuskade med lite jobb på kontoret innan jag återvände till stallet och gjorde iordning Rutger för hoppning med Anna. Det märktes att han inte hoppat på några veckor... Han var alldeles i gasen i början, men lugnade ner sig eftersom. 
Tränaren Micke sa att han var som Flintstones... yabbadabbadooo!!!! 😂 
Glad det var Anna som satt på och inte jag 😉
 
Eftersom det är första advent var det traditionsenligt öppet med glögg och pepparkakor på Röda Korset. Tyvärr var det inte så mycket folk. Kanske det blåsiga och kalla vädret fick folk att stanna inne? 
 
Eftermiddagen avslutades med trevlig adventsfika hos vänner. 
 
 
Julfint på kontoret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE