Ledig lördag

Har haft en ledig lördag, eller ja, jag fuskade en timme på förmiddagen då jag hjälpte en elev att trimma lite programdelar.


Hade sedan turen att Mia hade tid för mig och Rutger. Det blev ett pass med mestadels travarbete. Just nu är det lite läget att Rutger trycker på, jag upplever att jag tappar lite kontroll och får honom i handen och därför tar bort trycket... Nu fick jag kämpa med att rida vidare i läget även om det inte kändes helt lätt. Bitvis hittar jag dock känslan.

På eftermiddagen blev det såna där nödvändiga saker: griljering av julskinkan, städning och matlagning. Sedan slökväll framför TV:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE