Fettisdagen utan semla!

Inte en endaste liten semla har jag ätit i dag. Stackars mig! Jag som älskar semlor! Undrar varför jag inte kom mig för att köpa med någon hem till kvällen?

I morse hade jag träning på Sundsvalls Ridklubb för Moa och fina Tingla. Hon har verkligen himla trevligt temperament. Sedan stannade jag kvar och mötte upp med konsulenten på Mittsvenska Ridsportförbundet för ett föreningsbesök. Besöksprotokollet Innehåller många punkter så besöket tog resten av förmiddagen fram till lunch.


Hemma är katten kung i huset... Just nu växlar han mellan att vara världens goaste kelgris och en fullkomlig gangster. Det senaste är att hämta stenar ur blomkrukorna och släppa ner dem på golvet, krypa in bakom tv och ljudanläggning eller bryta sig in i min korg med hårsnoddar och sedan bära runt dem i huset. I morse hittade jag tjugotalet snoddar på vift i olika delar av huset, bland annat i kattens matskål...


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE