Firat födelsedag med härsken tårta

Veckan har verkligen snurrat på i full fart. Bokföringsjobben fyller på i ungefär samma takt som jag betar av dem. Det märks att många avslutat räkenskapsåret nyligen. 

I måndags kväll startade jag upp träningsgruppen i dressyr på Arenan. Sex ekipage ska trimma dressyr i tio veckor. Kul! 

Veckan har också innehållit en hel del ridning för egen del. I måndags red jag tre lektionshästar på Arenan: Joey, Carmen och Parazs.

Definitivt en favorit, d-ponnyn Joey.

På tisdagen hann jag bara med en och valde då Carmen ett pass till.


I onsdags fick jag låna häst av en elev och trimmade ett pass i ridhuset. Ger mersmak! Hoppas jag får rida något till veckan som kommer också.

I går kväll satt jag i frågepanel på Technikus. Det var Creative Momentums som hade sitt första svenska officiella evenemang. Det handlade om konsten att ta betalt och försörja sig på kreativa och kulturella yrken. 

I morgon var planen att stå på loppis på Arenan. Bilen är packad med prylar, men i eftermiddag fick jag veta att loppisen är inställd då alltför få bokat bord. Synd. 

Ja, och så har jag ju hunnit fylla år under veckan också. Lite firande har det blivit, även om jag hade otur med den inköpta princesstårtan -som var härsken och oätlig... 😝 Bläh! Det måste vara ovanligt...?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE