Medlemsmöte

Av någon anledning har visst detta inlägg från förra helgen inte publicerats... Bättre sent än aldrig eller...?
 
I förmiddags var jag glad att närmaste grannarna inte har fönster åt vår bakgård...
Hade bestämt mig för att ut och springa en runda. Men jag hann bara ut på vägen så konstaterade jag att det var glashalt. Tittade mig lite omkring och räknar ut att på gården är det ganska rejält med snö och ingen is. 
 
Sagt och gjort, det blev höga knälyft i jogging varv på varv runt huset. För varje varv blev det ju tacksamt nog en tydligare stig och allt lättare att springa. Grannens hund tittade förvånat på mig. Jag hoppas att ingen annan såg... Lagom till det att jag började flåsa och få metallsmak i munnen passerade sandbilen. Perfekt avslut med en promenad runt kvarteret.
 
Strax  innan lunch åkte jag in till arenan och hade en träning  med fina fuxen. Det ger en extra dimension till träningen när jag fått möjlighet att sitta lite på hästen tidigare i veckan. Det blir ännu tydligare att koppla ihop känsla och synintryck. 
 
I eftermiddag har Härnösands Ridklubb haft extra medlemsmöte om hur föreningen ser på framtida verksamhet. Det konstaterades att en övertygande majoritet var för att föreningen ska arbeta mot ett återtagande av ridskoleverksamheten. 
 
Så här fint är det för övrigt i det nyligen iordningställda uppehållsrummet på Arenan:
 
 
Jag var dock ganska ensam där. Hoppas fler hittar dit. Kolla in "hästfilts-kuddarna" och täckesgjordarna på soffan! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE