Programträning och filmkväll

Lördag morgon startade jag i ridhuset med Mia och Romeo. Detta träningspass ägnades åt programridning. Även om delarna var för sig fungerar bra behöver man träna på att sätta ihop allt till en helhet. 

Än så länge är programmet lättare än de övningar vi rider på träning till vardags, men Romeo är ännu ganska orutinerad i tävlingssammanhang. Himla fina är dom i alla fall tillsammans! 

Åkte hem och jobbade någon timme medan Kenneth var och fiskade. Kvällsmaten räddad när han kom hem med en finfin röding ☺

Sedan åkte vi på stan, tog en fika på Tullportens konditori och gick en sväng i centrum.

Kvällen ägnade vi åt en film, och missade bidragen i melodifestivalen. Ingen större skada skedd tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE