Ledig lördag (nästan 😉 )

Jag har haft en alltigenom bra lördag.

Började med sovmorgon och satte mig sedan vid datorn för genomläsning av morgondagens teorimaterial. Jag ska till Ö-vik och förhoppningsvis inspirera deras instruktörer. 

Vid 11 var jag på arenan för träning av två ekipage. Så himla roligt, med lite trimning av skolor och början till galoppiruetter. 

Kenneth hörde av sig och var på Tullportens konditori med en kompis, så jag åkte dit och tog en latte med dem och fick lära mig lite intressant om dammluckor på köpet ☺

Sedan tog vi en sväng på stan. Först till optikern där vi till slut hittade två par glasögonbågar som vi bägge gillade och sedan hittade jag en fin klänning och en sjal på Vera. Sjalen hade jag sett förut, men snålade då med mig själv. Den här gången fick den följa med hem.

Väl hemma tog jag en rask promenad. Det har varit dåligt med rörelse sedan jag blev sjuk och i förrgår började jag bli mör i ryggen. I går tog jag mig i kragen och joggade jag en runda och idag var ryggen mycket bättre.  

I kväll har vi njutit en bit entrecote och ett gott Amaronevin. Katten Torsten uppskattade köttet han med 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE