Uppstartsmöte för tävlingssäsongen

I förmiddags fortsatte rensningen av hästprylar inför loppisen. Nu fick lagret i lekstugan sig en genomgång. 
 
Tyvärr får jag konstatera att mycket är sparat, men endast en del är säljbart. Somligt har faktiskt passerat "bäst-före-datum" och vissa saker vill jag behålla själv även om de sällan används. 
 
Fast egentligen undrar jag varför jag t.ex ska ha två kandar och fyra kandarstänger. Får nog sova på saken och ta en omgång till... 😉
 
På eftermiddagen åkte jag in till stan, handlade, plockade upp bokföring hos en kund och hämtade en stor kasse kläder som jag vunnit på auktion. Sexton plagg för en femtiolapp (stackars säljare). Det mesta passade, både i storlek och smak. Ett par plagg får åka vidare till Röda Korset och göra någon annan glad.
 
Deltog sedan i Härnösands Ridklubbs välbesökta ( knökfullt i arenans fina teorilokal ) uppstartsmöte för tävlingssäsongen. Vi fick bland annat lyssna på Maria Wiklund som bjöd på tips om planering och struktur. 
 
 
Min sammanfattning: ha en dröm, ha en plan, sköt om din egen kropp, ta hjälp och ha kul!
Saker som jag absolut kan skriva under på.
 
Tävlingsryttarna verkar vara på hugget, så jag ser fram mot en kul säsong på alla fronter. 
 
I kväll har jag testat den omtalade Nutella-semlan, men näää, jag som annars älskar semlor tycker att den var alldeles för söt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE