Bergochdalbana

Måndagsmorgonen började jag i manegen. Eftersom Romeo hade vilodag hade jag förmånen att få ha Mia med på backen. 
 
Det kändes äntligen som att jag kom ett snäpp till i traven och Rutger kom ännu lite till inunder sig med bakbenen, lättade fram och ändå orkade ligga kvar och trycka på. Öppnan var också snäppet bättre än senast. Däremot fick jag kämpa med hörnpasseringarna i vänstervarvet, där ville han fälla höften inåt och när jag parerade försvann höger bakben ut mot väggen. Men skam den som ger sig, ett antal hörnpasseringar senare så... ☺
 
 
Resten av veckan har däremot varit kämpig ridmässigt. På tisdagen fick han vila och på onsdagen var det som om någon hade skrivit om hela instruktionsboken. Rutger var irriterad på det mesta jag försökte mig på, ända från värmningen. Drog och stretade i tyglarna hur än stilla jag försökte hålla handen. Till slut tappade jag tyvärr tålamodet och blev arg. Tur att det utöver hästen inte var fler än Mia som behövde höra mig svära 😈😝
 
Jag har haft ganska mycket jobb, både ekonomiuppdrag och träningar, så nån mer semester har det inte blivit det fina vädret till trots.  Idag, lördag, är jag i alla fall ledig och vi har varit in till vår vackra stad och fikat. Som jag älskar sommaren när man kan sitta ute! Vyn från uteserveringen vid Tullportens konditori går inte av för hackor. Här kan man sitta och titta på hur många båtar som helst som passerar.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE