Det är gott att vara häst på sommaren.

I torsdags var jag i Rengsjö utanför Söderhamn och dömde. En liten, charmig tävlingsplats med ack så fina ekipage.

Idag har jag dömt i Härnösand. Årets sista tävling på Härnösand Hästsport Arena, tyvärr. Detta eftersom föreningen inte lyckats komma överens om ett samarbetsavtal med kommunen. Med en så fantastisk anläggning känns det ju lite synd kan jag tycka. Bara att hoppas att parterna kommer överens tills oktober då nästa års tävlingar ska sökas.


Rutger har jobbat på banan tisdag, onsdag och fredag. Det känns att han haft tio dagars semester i hagen. I tisdags var han pigg och låg på i handen väl mycket för min smak men det har blivit bättre för varje ridpass.

Idag får han skrota i hagen. Jag var ut efter tävlingarna och det såg ut som om grabbarna hade det bra:








Kommentarer
Postat av: Johanna

Men så tråkigt att de inte kommer överens :(
Man tycker det borde vara självklart att båda parter vill att det ska fungera? Tävlingarna är ju fantastisk reklam för både kommunen och framförallt anläggningen där ryktena om vad kommunen byggt och gjort sprids långväga varje gång tävlingsryttarna är på plats? Och man borde ju vilja att en sådan anläggning används så mycket det bara går?
Jättefina arrangemang igår i alla fall, bra kämpat av alla funktionärer och klubben som höll fanan högt trots att detta fanns i bakgrunden!

2016-07-17 @ 16:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE