Kürfix och förrådsfynd

I morse jobbade jag och Mia på hennes kürprogram. Thomas var snäll och hjälpte till både att bygga upp banan och filma. Vi fick göra några ändringar eftersom programmet från början var aningen för långt, men på det stora hela är det sammansatt ungefär som vi tänkte oss. Nu ska Mia ordna med musiken innan vi tränar vidare.


Tänk att hoppryttarna släpar material på det här viset vareviga träning. Glad att vi slipper det!

Såhär såg förresten ridhuset ut för ett år sedan:

Rutgers ben såg mycket bättre ut idag så vi gick bort till ridhuset och joggade en stund. Han har inga problem att belasta men är lite stel i läget lyfta-böja, något som blev bättre när han rört sig lite. Svullnaden över knäet var ännu lite mindre efteråt. Skönt! 

Man hittar mycket intressant när man städar... Vi håller ju på att bygga om förrådet till kontor och jag rensar bland gamla saker.



De pristäcken som jag lyckats spara utan att totalförstöra ligger nu i lekstugan. Där ska de få förbli utan att användas mer. Det tycks som om jag haft täckesmarodörer innan Rutger också... 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE