Blött i Falsterbo

Onsdagen har varit blöt och kall. Med dubbla jackor och rejäla stövlar har jag i alla fall lyckats hålla värmen skapligt på läktaren. Saknar en mössa dock... Det trodde jag inte när vi lämnade Norrland 😉

Förmiddagen började med dressyren för ungdomarna. Alltid kul att se, men i år var det många hästar som var spända i blåsten och regnet. På den sida där det tidigare varit en grässlänt står nu några tält med fladdrande tillbehör vilket inte är optimalt i detta väder.

Sedan var det ponnyernas tur. Idag red de kürprogram. Det är härligt att se ponnyerna komma igen med nya ryttare gång på gång. En riktig läromästare är guld värt för barnen.  

Jag skulle önska att fler föräldrar insåg detta istället för att hänga upp sig på att man ska köpa en yngre ponny för att inte "förlora" pengar. 

Köper man en yngre talang är de ändå ganska dyra. Man betalar för förhoppningar och drömmar, som inte alla gånger bär ända fram. Satsar man på en ponny som redan bevisat vad den kan vet man ju det.

Utbildning kostar och man tjänar sällan pengar på sin hobby...



På eftermiddagen tittade vi på Falsterbo Hunting. Fick jag komma ned ett önskemål är det att dressyren kunde få den speakern. Härlig att lyssna på, både påläst, underhållande och engagerad!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE