På plats i Falsterbo

I söndags bilade vi ner till skåne för Falsterbo Horseshow. Vi har sån tur att vi fått låna en finfin lägenhet i Lund hela veckan. 
Tack snälla Elin!

Hela måndagen tillbringade vi således med att titta på häst. Eftersom vi kom tidigt hann vi bland annat se Mattias lite på framridningen innan 5-årsklassen började. 

Mattias var först ut i klassen och lyckades rida båda "sina" hästar till final. Kul!


Det är extra roligt att se unghästarna när man har unga hästar i stallet själv, tycker jag.

Efter dagens tävlingar satt vi kvar och tittade på när sexåringarna tränade på banan. Minst lika kul som tävling... 
Flera riktigt fina hästar. Min favorit är Foreign Affair: snygg, rörlig och välriden.


Vi satt visst kvar så länge att vi började smälta in med läktaren för rätt som vi satt där på den ganska tomma läktaren kom det en liten fågel flygande... och landade... på mitt ben 😂 Den satt lugnt kvar ända tills jag sa åt Mia "titta det sitter en fågel på mitt ben" När hon böjde sig fram och kikade flög den förstås iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE