Ponnyhoppning på HRK

I morse var jag och Mia på plats i lilla manegen kl 6.30 för att hinna rida innan ponnytävlingen startade. Rutger kändes riktigt fin idag. Hade bättre känsla i handen idag än senast trots att jag jobbade på att verkligen få igenom den lite jobbigare sidan. Lyckades också sätta tillbaka ytterligare lite i galopp. Vi närmar oss alltmer piruettgaloppen...


Hästarna tyckte nog att vi kom en stund för tidigt. De hade alla sovstund.


Rutger hade hittat en mjuk och skön sängplats i gamla potatislandet...

Åkte sedan till en kund och jobbade med bokföring innan jag efter lunch begav mig mot Arenan igen. Under eftermiddagen hjälpte jag till som banpersonal. Fick se en del trevliga ponnys och ritter. En gång tyckte jag dock det blev obehagligt då en av ponnyerna inte kom över startlinjen utan bara stegrade hela tiden... Högt... Är inte föräldrarna rädda om sina barn som sätter upp dem på såna hästar? Huga!!
(Enligt uppgift var det långt ifrån första gången.)

I morgon fortsätter hopptävlingarna hemma, men jag åker iväg på annat roligt uppdrag ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE