Sommar och sår

Fredag morgon började jag med att titta på Mia och Romeo i manegen. Åkte sedan bort till stallet och möttes av en Rutger med ett ben svullet som en telefonstolpe. Blä! På insidan av vä framknä finns ett inte särskilt stort sår som redan ( mellan to lunch och fre morgon) har hunnit bli infekterat. Eftersom knäet är så svullet är det omöjligt att känna igenom ordentligt för att hitta om det är något som känns trasigt utöver såret. Han belastar i alla fall ordentligt men vill inte böja, vilket ju är förståeligt när det är så tjockt. 

Typiskt! Jag hade planerat ridning i helgen eftersom jag är ledig. Hoppas även att starten i Hudik om två veckor inte är i fara.

Fortsatte sedan med fler lektioner. Idag fick mina ambitiösa elever jobba hårt. Men som de gör det! Så roligt! Jag har verkligen en stor förmån -att få jobba och känna mig inspirerad när jag går därifrån.

Utsikten inspirerar också.

På eftermiddagen åkte vi lite ärenden. Köpte tapeter till kontoret. Till Kenneths förtret blev det till slut ett par med mönsterpassning... 

Det blev inget bokföringsjobb gjort så nu måste jag fuska lite på min lediga helg och göra klart en sent inkommen deklaration som jag startat med.

Såhär trötta var hästarna i morse när jag kom för sårvård:



Och Missan ville förstås ha sin dagliga dos klappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE