Ofrivillig sovmorgon

I morse lyckades jag försova mig och missade ridningen med Mia. Vilken besvikelse. Jag fick gå bort och trimma själv istället. Rutger känns just nu omväxlande fin omväxlande sådär. Han tycker väl att jag är lite besvärlig... I går hittade jag ett ännu bättre läge i galoppen (Mia pushade på oss ).  Idag var det plötsligt svårt att få till övergången från rättvänd till förvänd galopp. Han ville välta mot ytterskänkeln och taggade för byte. Det känns som längesedan sist jag hade de bekymret. Fick dock till några bättre eftersom. Enkla bytena sitter i alla fall som en smäck. 

Avslutade med några travökningar. De första blev halvdana, men sedan la jag den längs fyrkanten, startade upp ökningen och när jag kom till det läge där jag inte tyckte att han tryckte på tillräckligt utan kärvade lite mot handen, så petade jag på ett snäpp till och rätt var det var släppte han till ytterligare.


Till helgen ska jag vara ledig, helt oplanerat. Egentligen skulle jag vara ute på fördäkringsuppdrag, men det blev ändringar i schemat. Den här veckan jobbar jag annars med några sistaminuten-uppdrag som ramlat in. Kenneth fixar med nya kontoret. I går var vi och tittade på tapeter. Ursvårt! Det finns alldeles för mycket att välja mellan... Dessutom har vi lite olika smak. Kenneth avgår nog med segern, han vill ha något neutralt, och med tanke på den konst jag ska sätta upp så är det nog klokast... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE