Svenskt i topp!

I dag har det varit svenskt i topp hela dagen.

Förmiddagens klass vann Rose Mathiesen med Zuidenwind. De presenterade en riktigt njutbar ritt där alla svårigheterna såg enkla ut. 

Sverige fortsatte på inslagen bana. Patrik vann küren och Sverige nationstävlingen sedan fortsatte Mads och Jimmie Choo Seq och tog hand om segern i sista Grand Prixklassen.




Det kan gå fort från 70 till 60 % fick stackars Charlotte Haid-Bondergaard erfara. Den absolut sista linjen med passage och piaff havererade totalt när hennes häst sprang på tvären och bara fick nollor och ettor i protokollet.

Självklart tittade vi även på Leksandsbröds clinic med Patrik Kittel och U25 ungdomarna. Kul att se. Patriks uppmaning att man skulle passa på att titta på mycket ridning, inte bara tävlingsklasserna, känns ju klockren på mig och Mia 😂😉

Inga ekipage tränade på banan i kväll så då fick vi ägna oss åt lite shopping. Vi har hunnit reka lite mellan klassena innan, så nu gjorde både jag och Mia några finfina fynd. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE