Den vilda jakten på musen

Såhär trött blir man efter musjakt på mattes kontor:

Det rasslade i kattluckan och in kom Torsten med en mus. Som vanligt när jag sitter på kontoret kommer han upp och ska visa sin fångst. Han tycker väl att hans matte är en förskräckligt dålig jägare... 

Musen levde fortfarande så det blev en vild jakt. Katten, musen och matte- med hink och sopskyffel...

Den här gången avgick matte med segern. Ut i hink åkte musen. Torsten sprang efter och gjorde slut på den på gräsmattan. 

Torsten hälsar: "Äntligen har jag lärt tanten något om jakt. (Men i mitt tycke var musen redan halvdöd...) " 

Ha en trevlig söndagkväll! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE