Hoppdebut för Rutger

I måndags hoppade Anna med Rutger för första gången sedan i höstas. Han skötte sig så bra att i onsdags bestämde vi att han skulle få följa med till Övik i helgen och debutera hoppning. 

I dag har han då alltså gått sin första riktiga bana, en 90 cm. Han skötte sig jättebra, stannade och tittade på lite blommor på hinder nr 3 men i övrigt såg det fint ut.

I eftermiddag har jag fått rida Romeo. Jättekul! Mia är på Strömsholm med Don Silvios nya ryttare, så då får jag nöjet att rida hennes fina häst ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE