Kriget kommer!

Nu är det snart dags för Berget Event igen. En massa, ca 1 700 st, kamouflageklädda män(niskor) som kryllar runt och leker krig i skogen bakom hästhagen. Jag är väl sådär lagom road.



Skylt som sitter på väg in på stallplanen... Förra året blev jag stoppad av ett gäng speldeltagare som ansåg att jag inte hade på vägen att göra för där pågick ett "spel". Jag hade avvikande åsikt 😉

För Härnösand som stad är det naturligtvis bra att det händer saker och att det kommer hit besökare. För mig personligen är det dock en vecka av extra besvär, eftersom de håller till så nära vårt stall. Jag skulle önska att de varierade ställe att vara på mellan åren.

Planen var att hålla igång hästen till och med söndag morgon, men eftersom det nu inte finns någonstans att rida under helgen (ridhuset är bokat) så blir det vila från fredag för Rutger.

På söndag åker jag och Mia till Falsterbo. Jag räknar ned dagarna! Det ska bli så roligt! 

Mia och jag har ridit tillsammans både måndag och tisdag. I går arbetade jag mest med galoppen. Han gjorde en hel del bra saker som tex övergångarna till skritt och tempoväxlingar. Däremot blev han lite spänd i vänster galoppen, troligen för att jag begärde lite till i höger innan. Vänster brukar annars vara bäst. 

Idag red jag mer travarbete. Han växlade mellan att kännas riktigt härligt fin med bra tryck och lätt front och att bli lite stark och vilja lägga iväg. Förmodligen är det så att jag vill lite till och då blir det en aning jobbigt för honom.


Trött blir man av att träna i alla fall säger Rutger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE