Tävling!

Så äntligen blev det tävlingsstart för mig och Cinnober. Den första på ett helt år. Vi gjorde  tre starter i 5-årsklasser i juni förra året innan han skadade hoven och det blev ett snabbt slut på säsongen.

Mia och jag träffades i stallet runt lunch, packade och gjorde i ordning hästarna. Rutger lastades på sin trailer först och sedan fick han vänta medan vi lastade Romeo. 

Väl framme i Sundsvall lastade vi av Romeo som hade uppstallning medan Rutger fick stå en stund igen på transporten innan det var dags för framridning. Han kändes ganska bra, en aning laddad, vilket inte är så märkligt så lite rutin som han har av tävling. 

Väl inne på banan blev han en aning spänd, men var ganska bra med mig under större delen av programmet. Vi red ihop dryga 64% och med det vann vi klassen och fick rida vårt första ärevarv.


Sedan lastade jag honom igen och han fick äta lite i transporten medan jag kollade på Mia och Romeo. Romeo såg fin ut på framridningen i dag med och gjorde ett stabilt program i St Georges vilket gav en andraplacering. 

Mia och Romeo skulle båda övernatta i Sundsvall så jag och Rutger åkte hemöver. Poppe blev glad när vi kom hem igen så att han fick tillbaka en av sina hagkompisar.

I morgon debuterar vi MsvC, hoppas han sköter sig lika bra och är lite mer avspänd. Jag tycker egentligen att MsvC-programmet passar oss bättre än dagens LättA:4.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE