Förrådsröjning

Vilken härlig påskhelg, trots att den varit nästan helt hästfri.

I fredags hade jag träningar och en sadelprovning. Sedan dess  har jag inte satt foten varken i något stall eller ridhus. Vi har istället röjt ur förrådet för att bereda plats för mitt nya kontor. Jag tror det kommer att bli kanon. Hela 25 kvadrat och rejäla ytor till bokhyllor. Kontoret jag huserar i nu har snedtak, så det är svårt att få in förvaring för alla pärmar. 


Oj, så mycket grejer man samlat på sig genom åren! Och visst sparar man alldeles för mycket av  nostalgiska skäl? Vissa av prylarna är inte uppackade sedan vi flyttade hit till Ytterfälle... då är det inte troligt att jag kommer sakna dem heller.


En hel del är nu redan sålt och vidarelämnat på sälj- och skänkessidor. Det känns bra att någon annan kan ha nytta av sakerna istället för att de skall slängas bort. Störst intresse rönte Märklinbanan, här budades friskt på annonssidan.

Jag, har valt ett nytt, ljust golv som Kenneth skall hjälpa mig att lägga in. Eftersom jag inte riktigt är inredningstypen hoppas jag på Kenneths (och Mias ) hjälp även när det gäller resten... Tapet och färgval är ursvårt! 

Tanken är att använda de kontorsmöbler jag redan har, bordet är stort och så kan jag skruva fast den del som inte får plats i dagens utrymme. 

En grön soffa och fåtölj som tidigare stått i finrummet ska få bli fikahörna och sedan ska det kompletteras med bokhyllor och textilier. Jag tror det kan bli riktigt bra utan att "kosta skjortan".

Jag ser verkligen fram emot att få iordning i stugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE